כמה מילים על התחום האפור, הלא ברור הזה, הנקרא קידום אתרים, ועצות שישמשו אתכם אם בחרתם לקדם בעצמכם את האתר שלכם, או סתם גיליתם עניין בנושא.
עמודי מומלצים, קישורים ושיתופי פעולה
כמעט בכל אתר ישנו עמוד כזה, שנבנה, לא נעים להודות, אך ורק לשם קידום אתרים ו/או החזרת לינקים לאתר אחר, עימו ביצענו שתוף פעולה כזה או אחר. לפעמים הם מופיעים בקדמת עמוד הבית, לאורך כל עמודי האתר (פוטר רוחבי), לעתים נדחסים אל תוך עמוד צדדי, או משולבים בתוך טקסט (מאמרים או פוסטים), הכי חשוב לזכור לשמור על איכות ורלוונטיות לתחום האתר.
אמנם הקישורים לא בהכרח מיועדים להקלקת הגולשים, כי אם לסריקה של גוגל באמצעות העכביש, אבל גוגל מזהה קישורים חוזרים (דו צדדיים) ופוסל קישורי ספאם בהינד עפעף.
בחירת מילות מפתח
את בחירת מילות המפתח עושים באמצעות כלי החיפוש של גוגל adWords וחשוב להקפיד על מספר קריטריונים בעת קבלת ההחלטה על מילות המפתח, כדלקמן:
לא להתפזר, ולתחום את גבולות החיפוש, להישאר רלוונטיים לתחום האתר ולוודא שהמילים שנבחרו מוקלדות במנועי החיפוש, זו לא חכמה גדולה להיות מקום ראשון במילה שאף אחד לא גולש בחיפושים אחריה, ובאותה מידה גם לא יקדם את האתר בשום דרך. שימוש במילים נרדפות, רבים ויחיד, או הטיות והשוואת המתחרים על אותן מילים, מומלץ ביותר.
תוכן, תוכן, תוכן
כל מקדמי האתרים, רובם ככולם, מסכימים כי יש חשיבות מכרעת לכתיבת התוכן למטרות קידום ושיווק בכלל.
תוכן מתייחס לאתר הבית עצמו, המשלב מאמרים מקצועיים הנוגעים לתחום עיסוק האתר, או בבלוג המקושר לאתר, וכן באתרי מאמרים המסווגים על פי נושא וקטגוריה ופתוחים, בדרך כלל, לקהל הרחב.
התוכן תורם גם לנפח והעניין שהאתר מספק, ובאותה מידה לקידום האתר באופן עקיף, על ידי שיבוצן של מילות המפתח, או באופן ישיר באמצעות הוספת קרדיט, או הפניה אל האתר להמשך קריאת המאמר.
עוסק בקידום אתרים ביום ושירותי מחשוב בלילה. חובב גאדג'טים, case mate ומשחקי מחשב למבוגרים.